Mobilny salon kosmetyczny - czy warto zostać mobilną stylistką?
Otwarcie salonu kosmetycznego to poważna decyzja ale też świetny pomysł na dochodowy biznes. Zainteresowanie profesjonalnymi zabiegami kosmetycznymi stale rośnie, wiele kobiet woli oddać się w ręce profesjonalnej kosmetyczki czy stylistki niż eksperymentować na własną rękę. Jesteśmy też coraz bardziej otwarte na nowinki kosmetyczne i coraz to nowe zabiegi, a naprzeciw notorycznemu brakowi czasu na relaks i odpoczynek wychodzą długie godziny otwarcia salonów kosmetycznych lub mobilne stylistki.
Decyzja salon stacjonarny czy mobilny zależy przede wszystkim od specyfiki lokalnego rynku i możliwości finansowych. Dla wielu kobiet, na przykład młodych mam czas i wygoda są priorytetami dlatego wizyta kosmetyczki w domu to jedyny słuszny wybór.
Weź pod uwagę ilość salonów kosmetycznych w okolicy – jeśli jest ich sporo może warto skupić się na usługach mobilnych. Jeśli nie chcesz poświęcać całego dnia na pracę w salonie stacjonarnym, chcesz dysponować elastycznym czasem pracy lub dorobić i pracować jedynie w godzinach popołudniowych i weekendy – salon mobilny to rozwiązanie idealne dla ciebie.
Plusy mobilnego salonu kosmetycznego
- Nieduże wydatki na początek. Otwarcie stacjonarnego salonu kosmetycznego i idące za tym koszty zakupu lub wynajęcia lokalu mogą skutecznie zniechęcać. Dodatkowo, wyposażenie, wystrój i umeblowanie stacjonarnego salonu kosmetycznego to w porównaniu z salonem mobilnym ogromne wydatki.
- Elastyczny czas pracy. Nie pracujesz od - do, sama ustalasz sobie kiedy możesz i chcesz przyjechać do klientki. Masz więcej czasu w ciągu dnia, możesz poświęcić je rodzinie lub na załatwienie niezbędnych formalności. Jako mobilna kosmetyczka możesz pracować „po godzinach”.
- Nieduża konkurencja. Mobilne salony kosmetyczne czy stylizacji paznokci to obecnie znacznie niższy procent udziału w rynku w porównaniu do salonów stacjonarnych. Kobiety są coraz bardziej zajęte i szukają wygodnych dla siebie rozwiązań. Świadomość dbania o siebie i coraz większych możliwości w tym zakresie nie pozwala im pozostać „w tyle” z powodu braku czasu. Mobilne salony kosmetyczne są więc niszą którą warto zapełnić.
- Mniej regulacji prawnych. Kosmetyczki mobilne muszą spełnić o wiele mniej regulacji prawnych niż te pracujące w salonie stacjonarnym. Co nie znaczy, że nie musi on spełniać norm sanitarnych i nie może zostać sprawdzony. Jednorazowe rękawiczki, pilniki czy wysterylizowane i zdezynfekowane narzędzia to podstawa niezależnie od rodzaju i miejsca świadczonych usług.
- Współpraca biznesowa. Jako mobilna stylistka możesz nawiązać współpracę z różnymi podmiotami, takimi jak hotele, centra fitness, SPA, itd.
Minusy mobilnego salonu kosmetycznego
- Samochód i prawo jazdy. Oczywistą kwestią jest fakt że żeby dojeżdżać do klienta musisz posiadać własny samochód i prawo jazdy. Nie jest to jednak specjalnie duże wymaganie w obecnych czasach.
- Czas i koszty dojazdu. Tek kwestie niestety będą leżeć po Twojej stronie. Musisz więc liczyć się z zaplanowaniem trasy dojazdu i przeznaczyć na to odpowiednią ilość czasu no i zatankować 😉.
- Reklama. Nikt nie wejdzie do Ciebie z ulicy, musisz więc postawić na skuteczną reklamę swojej działalności, najlepiej online, a co za tym idzie przeznaczyć na to konkretne koszty. Klientów trzeba też do siebie przekonać. Możesz spotkać się z brakiem zaufania zwłaszcza jeśli chodzi o standardy bezpieczeństwa i higieny.
- Oferta mobilnego gabinetu kosmetycznego jest uzależniona od możliwości sprzętu jakie posiadasz i… jesteś w stanie przetransportować do klienta. Z pomocą wychodzą wielofunkcyjne kombajny kosmetyczne aczkolwiek nie zapewniają one wszystkich usług jak na przykład laseroterapii. Stylistki paznokci nie potrzebują tak wiele sprzętu - dasz radę zapakować wszystko czego potrzebujesz do kufra kosmetycznego.
Decydując się na otwarcie mobilnego salonu kosmetycznego pamiętaj, że klientelę i stałe zarobki zapewnią Ci jedynie usługi świadczone na wysokim poziomie. Mobilne kosmetyczki opanowały już zachód Europy, to zawód bardzo popularny i prestiżowy. Ceny takich zabiegów często przewyższają tam te, wykonywane stacjonarnie – w niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się takiej tendencji również w Polsce.
Dodaj swój komentarz :