Powrót do pracy w salonach kosmetycznych

Dodano: 04 maj 2020
Powrót do pracy w salonach kosmetycznych

Powoli zbliżamy się do momentu kiedy wreszcie można będzie wrócić do pracy. Wiemy, że powrót do pracy kosmetologów, fryzjerów i stylistek paznokci odbędzie się w trzecim etapie odmrażania gospodarki. Nie było to możliwe wcześniej ze względu na fakt bliskiego kontaktu z klientem, a co za tym idzie większym prawdopodobieństwem przenoszenia się wirusa.

Zastanawiałaś się już nad powrotem do pracy? Wiesz jak powinnaś się do niego przygotować? Jak zapewnisz bezpieczeństwo sobie i swoim klientom?

Na stronie związków przedsiębiorców i pracodawców opublikowana została lista rekomendacji dla osób pracujących w tym sektorze usług.

 

Rekomendacje dla salonów kosmetycznych, fryzjerów i salonów tatuażu

  1. Ograniczenie liczby klientów przebywających w lokalu. W danym salonie może przebywać jedynie tyle klientów ile jest stanowisk do ich obsługi.
  2. Rekomendacja przyjmowania klientów jedynie po wcześniejszym umówieniu za pomocą środków zdalnych, tak aby zapobiec tworzeniu się kolejek w poczekalni.
  3. Stosowanie i zapewnienie dostępności masek lub przyłbic, a także płynów dezynfekujących oraz rękawiczek dla personelu.
  4. Wprowadzenie obowiązku dezynfekcji rąk (zapewnienie płynów) lub założenia zapewnionych przez salon rękawiczek foliowych przez klientów przed wejściem do lokalu – nie dotyczy salonów stylizacji paznokci
  5. Konieczność posiadania maseczek przez personel oraz wszystkich klientów przebywających na terenie lokalu usługowego.
  6. Zapewnienie minimum 2 metrów odległości pomiędzy stanowiskami dla klientów. W przypadku braku możliwości, rekomendacja zainstalowania ekranów ochronnych pomiędzy stanowiskami.
  7. W miarę dostępności, wykorzystywanie jednorazowych peniuarów (peleryn). W przypadku ich braku, konieczność każdorazowego prania/dezynfekcji peniuaru po wizycie każdego klienta.
  8. Każdorazowa dezynfekcja m.in. fotelów, blatów oraz opakowań kosmetyków, po wizycie klienta.
  9. Zwiększenie częstotliwości mycia salonu oraz dezynfekcji zgodnie z opracowanym przez lokal usługowy planem.
  10. Ograniczenie rozmów pomiędzy personelem a klientami, do minimum wymaganego do zrealizowania usługi.
  11. Ograniczenie czasu spędzanego przez klientów w lokalu do minimum wymaganego do zrealizowania usługi.
  12. W salonach manicure wprowadzenie ekranów oddzielających klientów od personelu na wysokości twarzy.
  13. Ograniczenie wizyt domowych fryzjerów, kosmetyczek celem ograniczenia świadczenia usług jedynie na terenie lokalu, w których zapewnienie norm higienicznych i sanitarnych może być ustandaryzowane.
  14. Każdorazowe dopuszczanie do pracy personelu po uprzednim zmierzeniu temperatury i upewnieniu się, ze jest ona prawidłowa. Wyposażenie zakładu w minimum jeden sprawny termometr bezdotykowy.
  15. Natychmiastowe odsuwanie od pracy personelu z objawami chorobowymi.
  16. Jednoczesne sumienne przestrzeganie innych wytycznych zapewniających ochronę przed szerzeniem się zakażeń i innych chorób zakaźnych

 

Rekomendacje te mogą stać się bezwzględnie obowiązującymi dlatego już dziś warto się nad nimi zastanowić i zacząć przygotowywać się do bezpiecznego otwarcia salonu. Z pewnością w momencie podania informacji otwarciu salonów otrzymamy od Głównego Inspektoratu Sanitarnego obowiązujący wykaz obostrzeń.

Standardy bezpieczeństwa w stanie epidemii

Jeszcze bardziej szczegółowe wytyczne znajdują się w projekcie Izby kosmetologów „Standardy bezpieczeństwa w stanie epidemii” Warto zaznaczyć, że jest to jedynie propozycja jednakże warto się z nią zapoznać i zastanowić się nad wdrożeniem u siebie w salonie w celu zminimalizowania ryzyka zakażenia.

 

Dezynfekcja miejsca pracy

 

Wiele z sugestii powiela się, jak na przykład dezynfekcja samego miejsca pracy jak i pomieszczeń znajdujących się w salonie jak szatnia, pomieszczenie socjalne, WC. Zwrócenie uwagi na częstą dezynfekcję punktów styku jak klamki włączniki światła, poręcze, blaty, lady, terminale czy telefony komórkowe. Niezbędne będzie zatem zaopatrzenie się w odpowiednią ilość płynów do dezynfekcji zarówno dłoni jak i przedmiotów.

Pamiętajmy o stosowaniu narzędzi jednorazowego użytku i wyrzucaniu ich do specjalnego pojemnika na odpady medyczne zaraz po wykonaniu zabiegu. Przestrzegajmy też dezynfekcji i sterylizacji. To procedury, których musimy przestrzegać zawsze, nie tylko w czasie epidemii, jednak teraz ma to jeszcze większe znaczenie i pod żadnym pozorem nie może być pomijane. Więcej o dezynfekcji i sterylizacji salonu i narzędzi przeczytasz w naszym poprzednim wpisie.

Usuńmy z gabinetu przedmioty, które nie są w nim konieczne – większa ilość powierzchni płaskich umożliwi ich sprawne dezynfekowanie, a brak czasopism i wielorazowych opakowań i naczyń zmniejszy ryzyko zakażenia.

Płyny Mistero Milano Antibatterico Pro pomogą Ci zachować higienę w salonie i poza nim. Zawarty w nich etanol zapewni skuteczną eliminację bakterii wirusów i grzybów. Płyty można używać zarówno do dłoni jak i do innych powierzchni. Występują w 3 pojemnościach – dużych i ekonomicznych -idealnych do salonu 5000 ml i 1000 ml oraz mniejszą wersję w formie wygodnego spreju 200ml.

 

Weryfikacja stanu zdrowia

 

Istotna będzie też weryfikacja stanu zdrowia i samopoczucia zarówno pracowników salonu jak i klientów. Pracownicy mają obowiązek zgłaszać niepokojące symptomy i złe samopoczucie, pracodawca ma prawo przeprowadzić wywiad weryfikujący stan zdrowia. Podczas umawiania się na wizyty mamy również prawo przeprowadzić wywiad z klientem. Pytania mogą dotyczyć stanu zdrowia, objawów, które mogły by wskazywać na zarażenie czy kontaktu z osobą zarażoną lub u której podejrzewa się zakażenie wirusem SARS-COV-2.

Musimy jednak przy tym pamiętać o obowiązującym prawie oraz regulacjach dotyczących ochrony danych osobowych i ich przetwarzaniu.

osłona na blat pleksi

 

Maseczki, przyłbice, rękawice

 

Niezmiennie również obowiązywać będzie zakrywanie twarzy – warto więc wyposażyć się w maseczki i przyłbice. Nie zapominajmy również o rękawicach, których w swojej pracy używamy na co dzień. W salonach stylizacji paznokci, ze względu na bliski kontakt z klientem konieczna będzie również osłona przeciwbakteryjna z pleksi. Warto już teraz wyposażyć się w te niezbędne elementy zapewniające nam bezpieczeństwo.

przyłbica ochronna

 

Utrzymuj relacje z klientami

 

Pamiętaj, by być z Twoimi klientami w stałym kontakcie – wysyłaj im ważne informacje za pomocą smsa lub maila, publikuj je też na swojej stronie lub fanpage’u. Pisz zarówno o nowych godzinach pracy jak i wprowadzonych przez Ciebie środkach ostrożności i działaniach które podjęłaś by zapewnić bezpieczeństwo swoim pracownikom i klientom. Zasugeruj, że chętnie odpowiesz na wszystkie pytania. Utrzymuj zainteresowanie klientów poprzez ciągłą publikację materiałów poradnikowych , inspiracyjnych czy transmisji live. Zastanów się nad wprowadzeniem zniżek lub kart podarunkowych na poczet przyszłych wizyt. Lojalni klienci na pewno chętnie okażą Ci wsparcie przez ich zakup w tym trudnym okresie.

 

Bądź na bieżąco

 

Śledź wiarygodne media i oficjalne źródła informacji jak (WHO) Światowa Organizacja Zdrowia aby móc szybko reagować, informować pracowników i klientów i dostosować się do panującej sytuacji.

 

Wierzymy, że już niebawem wszystko wróci do normy, a Ty będziesz mogła cieszyć się wieloma klientkami i realizowaniem się w swojej pracy. Trzymamy kciuki!

Powiązane produkty

Komentarze:

Dodaj swój komentarz:

Porady ciekawostki

Sprawdź najnowsze wpisy na naszym blogu. Poznawaj produkty, ich zastosowanie, inspiruj się!
 

Stylistka paznokci czy amatorka

Materiał ekspercki przygotowany przez Instruktora Mistero Milano Annę Olesz...

Neonowe lakiery hybrydowe na lato

Wiosna powoli nas opuszcza. W tym roku, w związku z niewesołymi okolicznośc...

Powrót do pracy w salonach kosmetycznych

Powoli zbliżamy się do momentu kiedy wreszcie można będzie wrócić do...

Rękawiczki nitrylowe czy lateksowe?

Stosowanie jednorazowych rękawiczek medycznych jest podstawowym obowiązkiem...

Środki do dezynfekcji rąk, powierzchni i przedmiotów - skuteczna walka z bakteriami!

W każdym gabinecie kosmetycznym czy salonie stylizacji paznokci higiena pow...

Efekt piany na paznokciach krok po kroku

Materiał ekspercki przygotowany przez Instruktora Mistero Milano Dianę...

Zapisz się do newslettera